Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: some pics

  1. #1
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Stockholm, sweden
    Posts
    352

    Default some pics

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0553.JPG 
Views:	46 
Size:	1,019.6 KB 
ID:	18473Click image for larger version. 

Name:	IMG_0546.JPG 
Views:	61 
Size:	1,015.9 KB 
ID:	18472Click image for larger version. 

Name:	IMG_0541.JPG 
Views:	53 
Size:	1.02 MB 
ID:	18471Click image for larger version. 

Name:	IMG_0558.JPG 
Views:	46 
Size:	924.9 KB 
ID:	18470Click image for larger version. 

Name:	IMG_0547.JPG 
Views:	18 
Size:	1,010.6 KB 
ID:	18469Click image for larger version. 

Name:	IMG_0540.JPG 
Views:	61 
Size:	934.2 KB 
ID:	18468just wanted to share some pics.

    Tomorrow night i have a big show in Uppsala so i will probably take some pis and post em up on saturday also.

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_0545.JPG 
Views:	50 
Size:	1.05 MB 
ID:	18467

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    72

    Default My hometown

    Hiya - Hallå =)
    Saw you coming to VIP this friday, was busy working. Would have been nice coming over to see your build, looks nice!
    Bless!
    /Magnus

  3. #3
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Stockholm, sweden
    Posts
    352

    Default

    Hi m8, Tjena.!

    ah.. det var kanske tur att du inte kom.. showen gick bra o lasern fungerade fint.. förutom att det var för lågt i tak (4m) så vi var tvugna att sänka styrkan och även projektions fältet så galvosarna gick aldrig upp i temp. o det gjorde att vi tappade alla placerade beams efte 15min.. fick manuelt placera in dem i rätt läge ungefär varje timma.

    Du är ny här.. vad har du för laser.. skicka upp lite bilder etc.. o välkommen. Var kommer du ifrån Stockholm? eller Uppsala kanske eftersom du viste att det var VIP.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    72

    Default

    Quote Originally Posted by rfourt View Post
    Hi m8, Tjena.!

    ah.. det var kanske tur att du inte kom.. showen gick bra o lasern fungerade fint.. förutom att det var för lågt i tak (4m) så vi var tvugna att sänka styrkan och även projektions fältet så galvosarna gick aldrig upp i temp. o det gjorde att vi tappade alla placerade beams efte 15min.. fick manuelt placera in dem i rätt läge ungefär varje timma.

    Du är ny här.. vad har du för laser.. skicka upp lite bilder etc.. o välkommen. Var kommer du ifrån Stockholm? eller Uppsala kanske eftersom du viste att det var VIP.
    Ja den lokalen bjuder inte på mycket takhöjd =/ finns inte så många ställen i uppsala som erbjuder bra med yta. Tappar galvosarna precision om dem inte kommer upp i värme? Jag räknar mig själv som nybörjare än så länge så min erfarenhet sträcker sig ännu inte så långt =)

    Började med att läsa masssor och beställa grejer lite allt efter vad ekonomin tillåtit efter jag kom hem från en ganska lång indienresa i julas.

    Jag är från och bor i Uppsala, har spelat skivor i 16-17 år och kände att det var dags att utöka med en ny hobby =)

    Ska lägga upp en närmare presentation här om ett tag och lägga ut bilder på mitt projekt när jag har en skaplig kamera tillgänglig.
    Det är inte mycket till världen än så länge, en 300mW grön laser med lw-50 galvos som jag styr med pangolin qs. Jag håller på nu och ska bygga ihop röd och blå laser för att komplettera upp den gröna till rgb... Jag måste få säga att det är bland det roligaste och mest stimulerande jag gett mig in på sen jag började med musiken.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Stockholm, sweden
    Posts
    352

    Default

    Quote Originally Posted by DjMagnus View Post
    Ja den lokalen bjuder inte på mycket takhöjd =/ finns inte så många ställen i uppsala som erbjuder bra med yta. Tappar galvosarna precision om dem inte kommer upp i värme? Jag räknar mig själv som nybörjare än så länge så min erfarenhet sträcker sig ännu inte så långt =)

    Började med att läsa masssor och beställa grejer lite allt efter vad ekonomin tillåtit efter jag kom hem från en ganska lång indienresa i julas.

    Jag är från och bor i Uppsala, har spelat skivor i 16-17 år och kände att det var dags att utöka med en ny hobby =)

    Ska lägga upp en närmare presentation här om ett tag och lägga ut bilder på mitt projekt när jag har en skaplig kamera tillgänglig.
    Det är inte mycket till världen än så länge, en 300mW grön laser med lw-50 galvos som jag styr med pangolin qs. Jag håller på nu och ska bygga ihop röd och blå laser för att komplettera upp den gröna till rgb... Jag måste få säga att det är bland det roligaste och mest stimulerande jag gett mig in på sen jag började med musiken.

    PMed you, so we can keep it in swedish..

  6. #6
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Melbourne, Australia
    Posts
    1,106

    Default

    Quote Originally Posted by rfourt View Post
    PMed you, so we can keep it in swedish..
    Damn, I was just getting into that

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    72

    Default

    Hehe, yeah i know how sour it is to drop in to a thread were everything is in jibberich

  8. #8
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    6

    Default

    Hej! Ser fint ut, men är det feljusterat på sista bilden?
    Jag är också ganska ny postare här men har glidit runt ett par år. Bor också i Stockholm för tillfället En riktig svensk-träff i den här tråden.

    And for the non-swedish readers:
    Hi, it looks nice. But are the lasers misaligned in the last picture?
    I'm also a new quite new poster on this forum, but I've been lurking around for some years. I do also live in Stockholm by the moment It turned out to be kind of a Swedish-meeting in this thread

  9. #9
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    San Diego California in the United States
    Posts
    48

    Default Stockholm

    I am currently in Stockholm also. but only visiting

  10. #10
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Stockholm, Sweden
    Posts
    551

    Default

    Cool! Stockholm here too! In case anyone want to meet up for lunch etc. I work at Mariatorget/Münchenbryggeriet (central city, across the water from city hall and old city). And if you are into those things I can show you the music studio that I work at, including two MASSIVE vintage Serge and Buchla modular analog synthesizers.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •